Wednesday 21 December 2011

percubaan pertama missy shasha..

         Hari esaok aku menjejak kan kaki aku di bumi kelahiran papa ku,macam tak percaya pulak.Gembira sakan aku bila akhir nya tahun ni aku berjaya pujuk mama untuk pulang ke Malaysia setelah bertahun-tahun aku terperap di negara pak uteh ni.Bosan dah aku,tiap-tiap hari aku kena tengok muka orang yang sama je.


Ok Malaysia here I come..!!jerit ku bergolek-golek atas katil sambil mengipas tiket penerbangan free ku aka disponsor penuh oleh papa busuk ku.
''tuk,tuk,pintu bilik ku diketuk daripada luar''hehe.


Eva,do you know what times now?mama tahu kamu happy nak tinggalkan mama kat sini tapi jangan lah sampai nak jerit-jerit waktu orang lain nak tidur boleh tak sayang?
Alamak terkuat ke aku jerit.?Opss,ampun mama eva tak sengaja lah,happy sangat.By the way mama terima kasih sangat sebab izin kan eva balik Malaysia.Meh sini eva nak kiss sikit.

mmuaah,mmuuaahh,muuaahh..habis pipi mama yang lembut aku kerja kan.
budak ni mama dah mandi tau so jangan nak busuk kan mama ok,awk tu busuk.Dah lah mama nak tidur dulu,and don't make noise ya dear.
Tangan mama ku salam,dan balasannya dahiku dikucup sayang.
Oh,mama kasih mu tiada berbelah bagi,bisik hati ku..


Mama aku ialah anak kacukan di antara wanita berbangsa sweden dengan lelaki yang berbangsa cina dari malaysia(tak hairan lah mama ku memiliki rupa yang sangat menawan walaupun tak muda lagi)..Nany(nenek) dan datuk saling mencintai antara satu sama lain dan memilih menetap di malaysia dan memeluk agama islam untuk memenuhi keperluan jiwa mereka..Setelah datuk aku meninggal dunia nany pula membawa diri pulang ke tanahAir nya semula.
Mama aku Pn Zarith kaylia binti Evan Teo Ariffin juga mengikut rentak ibu nya kerana cinta juga sudah tertumpah di bumi Malaysia.tapi sayang kisah cinta hanya separuh jalan.


Cinta itu datang dan pergi itu lah yang selalu mama ku jawab bila setiap kali aku tanya mama kenapa mama breakup dengan papa.Takut nak tanya banyak-banyak mungkin ada cerita duka disebalik kisah cinta mereka.Aku dah besar panjang pun mama tak nak cerita lagi,pelik betul lah walaupun dari riak wajah mereka,mereka nampak macam masih saling mencintai di antara satu sama lain cuma masing-masing ego kot.
eva cepat lah nanti terlepas fight lah sayang.Tiba-tiba je mama jerit terkejut aku.

Mana tak nya aku suka menjerit,kalau dah mama aku pun suka menjerit hailah..
Apa-apa menceceh sorang-sorang ni,orang suruh dia cepat lah.Mama ade meeting dekat butik nanti lah sayang.''membebel lah pulak mama aku ni".
Ok,ok mama..aku berlari-lari angkat barang yang tertinggal terus ke kereta..
Kesian mama aku dia tengah syok membebel aku boleh terus je lari selamat kan telinga aku daripada jadi mangsa bebelan nya..

Vroomm,vroomm..Laju kereta volvo yang dipandu mama meluncur ke jalanraya..

Dalam kereta sempat lagi aku merewang fikirkan tentang mama dan papa ku.Mama aku bukan lah orang yang kejam sampai tidak benarkan lansung papa berjumpa dengan aku,last berjumpa dengan papa pun dua tahun lepas,papa datang bersama abang aku yang handsome tu.Kalau aku tak ada iman mesti aku yang pergi goda dia dulu,huh simpang malaikat 44 hoi.Mama tak dapat pulang ke Malaysia kerana bebanan kerja bertimpa-timpa yang menghalang kami pulang bersama berjumpa keluarga di Malaysia.

Eva,sayang jaga diri baik-baik tau,jangan nakal-nakal dekat sana dengar cakap papa dengan abang..kirim salam peluk cium rindu dekat abang Evan ya sayang,remember that..
Ai,sempat pulak mama aku nak buat drama dekat Airport ni tadi dia juga cakap nak cepat.
Mama nak sampai kan peluk cium rindu kat abang evan je ke?papa tak dapat ke?
Ish,kamu ni dah-dah cepat dia dah nak tutup gate dah tu.
hehe..saja nak mengelak lah tu..pipi blushing habis.
Ok mama nak salam,tangan nya ku salam dan 123 aku angkat barang dan jerit

Wait,Wait guards let me in first..!!!ku pusing belakang dah melambai ke arah mamaku yang cengeng tersedu-sedu..menangis pun nampak cantik lah mama ni..

can I see your ticket miss?aku disapa pramugari yang berbulu mata palsu..cantik lah juga aku tengok..
Here,can you show me where is my sit miss?
Wah,tepi tingkap sit aku..Aku mula mencari posisi yang best supaya aku selesa sepanjang penerbangan nanti.


Rindu yang aku bawa untuk papa dan abang bertangki-tangki rasa nya,dah tak larat rasa nya ni..Encik pilot cepat sikit bawa plane ni ya.
"Evaliyana afiqah binti muhd Ikhmal baik kau tidur daripada kau duk fikir-fikir bila nak sampai"fuhh,penat otak kau ni tau tak??''hehe,membebel sorang-sorang pulak aku ni...................ZZzzzzz




        Malaysia here i come..!!!jerit hati ku bila tiba ruang pintu KLIA kalau aku jerit macam dekat rumah mesti semua orang yang berjalan akan berhenti tiba-tiba,maklum lah mama selalu cakap malaysia ni kaya dengan adab bersopan santun.Malu lah aku kalau semua orang dah tengok aku je..Kedatangan aku ni aku rahsia kan daripada papa dan abang,sebab nya rancangan untuk aku ke Malaysia telah aku cepat kan tarikh nya..hahaha duit memang papa yang bagi tapi aku yang pergi beli tiket jadi suka hati aku lah nak pergi bila..
Aku terasa asing di bumi kelahiran ku sendiri.Orang lain pandang aku macam lah aku ni alien.Sempat juga lah aku telek muka aku dekat cermin free tepi jalan tu,ok je aku tengok,cun sangat dah ni..Lantak lah kamu semua ya..Aku teruskan berjalan nak cari teksi pergi ke alamat rumah papa yang mama bagi pada ku.


 "wahh,cantik nye malaysia nie,xsangka plak macam nie rupa malaysia ek..??hurmm aku nak ambil semua pic kat sini nanti boleh tunjuk dekat nany..
masa aku kecil dulu mama ajar aku sebut nenek tapi aku tak boleh sebut nenek,dan last-last aku fedup aku panggil nenek aku nany je sampai lah aku dah besar ni..haha,tergelak aku bila teringat balik muka geram mama time tu..


Syok-syok aku tengah amik pic dan undur punya lah undur lagi aku terpijak kasut manusia(hehe,memang lah manusia tak kan kucing plak yang pakai kasut,apa lah blur sangat kau ni Eva),dan aku pasti sangat tuan punya kasut tu akan mengamuk gila..first: kaki dia confem sakit,second: kasut Puma cantik dia aku dah kotor kan..
Dalam hati "mati lah aku"..aku sengih,harap-harap sejuk lah hati pemilik kasut tu..sengihan yang paling cute,cun,yang pernah aku tunjukkan ni tau..hehehe...dia alihkan kaki nya dan aku pun tumbang macam pokok kelapa kena tebang yang tak tentu arah duduk nya..


Aarrrrgggghhhh..mama tolong Eva..!!!aku dah fikir mesti sakit punggung aku nie nanti (sambil tutup mata)........ehh,nape lembut je ni??aku buka mata aku tengok tuan punya badan yang dah aku hempap tu meniru riak muka singa..hahaha kelakar gila..(aku kat atas perut dia lagi nie,lupa plak nak bangun)..rupanya masa aku nak jatuh aku tertarik baju dia sekali..maaf ya reflect semula jadi tadi tu..


Darling..!!!what are you doing with this ugly girl...get up now!!!aku ternganga.."besar nya mulut perempuan badot nie"takut....!!!make up dia buat aku rasa gerun mungkin 5 kali lapis bedak dia pakai kot..


Aku terjaga dari dunia khayalan ku bila badan ku di tolak oleh lelaki muka singa tu..Ouch,sakit lah..!!
Habis kau hempap perut aku tu kau tak fikir sakit ke tak??dah lah kau pijak kaki aku tadi..Apa lah malang nasib aku jumpa mangkuk macam kau hari ni..kata lelaki tu..Dia terus bangun dan berlalu meninggalkan aku pergi daripada tempat excident tu..ehh,perempuan badut nie nak jeling-jeling aku pulak kenapa.??sepuk kang..mungkin dia tak pernah lagi duduk atas perut darling dia kot..haha,padan muka kau badot dan singa peliharan badot..ishh,macam ni ke orang Malaysia..


Barang-barang ku yang bertaburan tadi ku kutip semula..Aikkhh,macam ada yang kurang je ni..think,think eva don't panic,take a deep breath ya..
"Arrrggghhh..alamat papa kat tangan aku tadi,mana ni"..aku terpusing mencari-cari kertas kecil pemberian mama ku..
Ku tarik bagasi ku yang besar tu pergi mendekati kerusi yang berdekatan.Duduk sekejap lah.mengah dah makcik ni......lama ku fikir tak kan call papa pulak karang tak pasal-pasal rancangan aku tergendala,lah aku kan ada mama.telefon bimbit ku dicapai segera.

Hello mama help me please..alamat papa dah hilang lah..mama send mesej alamat papa boleh tak mama?Ok,thank's mama..

mesej nya telah ku terima..love you mama..

Teksi yang ku tahan tadi terus bergerak bawa ku ke alamat papa yang telah aku tunjuk kan pada nya..

eii,papa eva rindu sangat ni..maklum lah kurang kasih sayang daripada bapa memang macam ni agak nya..

cik dah sampai dah ni..Tak sia-sia mama hantar aku pergi kelas tuition bahasa melayu,senang lah aku nak faham apa yang pakcik ni cakap..
Ni ke rumah nya pakcik?
nampak nya macam tu lah pakcik ikut alamat yang kamu beri ni lah..kata pakcik teksi tu
kalau macam tu ok lah pakcik terima kasih ya pakcik..berapa pakcik nak bayar ni?
tiga puluh ringgit je cik..duit tiga puluh ringgit ku beri kepada nya,nasib baik mama dah tolong buat money exchange untuk aku..tak lah terkiat-kiat sangat..

Bangsi ku tarik mendekati pagar besar rumah aka istana tapi kecil sikit tu.Maaf ya encik ni rumah Tuan Ikhmal kan..tanya ku kepada pak guard yang berada di pagar besar tersebut..

Ek,cik salah umah ni..tak ada nama ikhmal rasa saya kat rumah ni..kalau Tuan Eric Guan Sean adalah,Ni rumah madam Guan bukan rumah melayu cik..

Pakcik pasti ke?tanya ku
uncle apa bising-bising dekat luar tu?tanya seorang lelaki,aku tak nampak muka dia pun..
 You..!!!!that ugly duck girl tadi...jerit nya..mana you tahu rumah I hah..??baik you pergi sebelum I call polis..jerit nya lagi,macam anjing kurap aku di buat nya..kurang ajar betul..tunggu lah kau nanti singa perliharaan badot..!!gertak hati ku..

Woi,ko ingat aku....piiiiiiiiiiinnnnn..belum habis aku nak cakap ada pulak makhluk ni main hon-hon..

Eva,why are you here??siapa pulak makhluk hot nie badan seksi gila,sempat juga aku tengok susuk tubuh badan dia..Jap-jap mana dia tahu nama aku..??sunglass nya di angkat..I'm your bother lah sis.."Ya'Allah,abang nasib baik eva jumpa abang kalau tak dah lama eva kena tipu dengan mangkuk tu"..Bibir ku cebik kan ke arah singa perliharaan badot tu..

Abang dia cakap ni bukan rumah papa..ingat dia boleh tipu cepat call polis abang,jahat dia ni..

sabar,sabar eva ni rumah dia lah rumah papa kat sebelah tu je,eva salah rumah ni.Dah jom ikot abang balik..Abang ku mengangkat bangsi ku..aku pulak:
Oi singa jantan ambil kau ni..padan muka kau,hehe..Kasut high heel ku,aku baling ke arah nya..

Woi..!!!kau tunggu surat saman aku nanti..Tunjuk geram pada aku lah tu,sorry ya saya berminat..

Eva,behave your self..!!marah abang..Eric sorry ya adik aku ni ikut perangai lembu agak nya..
Dah jom balik..kata abang.
Bye encik Eric nanti pulang kan kasut saya balik ya..senyum comel plus cun ku tanyang kepada nya.
Eeeii..uncle pergi buang kasut busuk dia ni..terus dia masuk ke dalam rumah nya..padan muka kau sombong tak bertempat,kata orang Malaysia mesra alam huh,dia alien kot..Bisik hati ku..









p/s:penat dah nie..t sy sambung lagi yew dah penat dah nie..
      trima kaseh sudi baca..xtaw nak bagi tajuk ape t larh sy pk kan      
      yew.. <3

No comments:

Post a Comment