Sunday 4 December 2011

Assalamualaikum….
Memandangkan sekarang ini Buffered Earnings sudah susah nak meletak di blog ini, jadi saya perlu untuk mencari alternative lain untuk buat duit secara online ini.Nuffnang bukanlah satu-satunya cara untuk buat duit secara online tetapi untuk blogger Malaysia,Nuffnang lah satu-satunya company yang boleh membayar sedikit wang kepada blogger.Malangnya pendapatannya adalah tidak malar atau tetap.Ia bergantung kepada bilangan Buffered Earnings yang kita dapat dari Nuffnang.Disitulah bermulanya masalah..huhu…
Kita lupakan dulu pasal Nuffnang kerana hari ini saya nak kongsikan dengan anda semua cara membuat duit dengan HeartBeat.Pernah dengar HeartBeat?Rasanya dah ramai blogger-blogger tahu pasal HeartBeat ni.Bulan lepas ramai yang mempromosikan HeartBeat ni tapi disebabkan ramai yang dah promote so saya diamkan diri dulu.Malas nak perbanyakkan entri yang sama kat internet ni..hehe…


HeartBeat ini menawarkan satu pakej Affiliate dimana kita perlu mempromosilan link affiliate kita kepada orang lain dan kita akan dapat duit sekiranya orang lain register atau beli barang menggunakan link yang kita punya.Haa begitulah sedikit sebanyak konsep Affiliate ini.Faham tak?
Bagaimana Nak Buat Duit Dengan HeartBeat?
Itulah persoalan yang pertama yang akan ditanyakan oleh korang semua kan?Terdapat banyak cara untuk buat duit dengan HeartBeat ini tetapi saya nak kongsikan 2 cara saya iaitu:-
Refer Friends to Register
Cara ini korang dikehendaki untuk mempromosi link affiliate dan mengajak rakan-rakan anda untuk menyertai HeartBeat.Setiap ahli baru yang mendaftar dibawah korang,korang akan mendapat RM 2.Tetapi anda kena pastikan yang rakan anda mendaftar menggunakan link affiliate korang.Contoh link affiliate adalah seperti dibawah:-
So katakan korang berjaya mencari 10 rakan untuk menyertai korang di HeartBeat,ini bermakna anda akan dapat RM 2 x 10  = RM 20.Jika anda berkerja keras dengan mencari lebih ramai rakan untuk menyertaiHeartBeat,korang mungkin boleh dapat lebih banyak daripada itu.Usaha tangga kejayaan.
Banner/Text Link Clicks

Seterusnya ada banner/Text Link Clicks.Cara ini lebih kurang macam pay per click lah.Korang akan dibayar RM 0.04 untuk satu klik.Agak murah rate yang diberikan tapi okeylah daripada tak ada teruskan..hehe..Untuk cara ini ia lebih bergantung kepada nasib dan kedudukan banner tu.Kalau korang pandai pilih tempat yang sesuai,maka banyaklah klik yang korang dapat.Insya-Allah.
Okey,Apa Target Saya Dengan HeartBeat Ini?
Saya bercadang untuk mencari 100 orang referal dibawah saya.So ini bermakna saya akan dapat RM 2 x 100 = RM 200.So cukuplah untuk simpanan bulan Februari ini..hehe…dan Banner Link Click saya harap boleh dapat RM 10 sehingga akhir bulan ini.Agak susah untuk dapat tapi saya akan berusaha untuk mencapainya.Insya-Allah..hehe..
So Macam Mana Nak Sertai HeartBeat Ini?Kena Bayar Ke?
Semuanya adalah percuma,tak perlu nak bayar apa-apa pun.Kita mempromosikan produk mereka so mereka lah yang patutnya bayar untuk kita.Betul tak?.
Okay,mari kita lihat tutorial untuk mendaftar dengan HeartBeat ini.Tutorial ini saya ambil daripada Adik YiedPozi.Saya malas nak buat screenshot sendiri so pinjam jelah dari YiedPozi..hehe..
Langkah 1:
Korang perlu klik link ini : Daftar HeartBeat ! atau klik banner diatas.
Langkah 2:
Setelah korang klik yang diberikan,korang akan ke laman HeartBeat seperti gambar diatas.Selepas itu,korang perlu klik pada “Let Us Start” seperti yang ditunjukkan didalam gambar diatas.
Langkah 3:
Seterusnya,korang perlu create akaun HeartBeat korang sendiri.Lihat gambar diatas dan isi semua maklumat yang diperlukan.
Langkah 4:
Setelah berjaya register itu,korang akan jumpa menu baru iaitu MY HB!Affiliate .Jadi klik pada menu itu.
Langkah 5 :
Korang akan dapat lihat satu lagi menu seperti gambar diatas.Kat situ ada menjelaskan beberapa cara untuk korang dapatkan duit dari HeartBeat.So perkara pertama yang perlu korang buat adalah dapatkan kod banner untuk diletakkan di blog korang.Done!.
Langkah seterusnya adalah anda perlu mempromosikan banner berkenaan untuk dapatkan pendaftar baru untuk HeartBeat seperti mana yang saya katakan dipermulaan entri ini.
Adakah HeartBeat Akan Mempengaruhi Status Glitterati Nuffnang?
Jawapannya tidak kerana konsep HeartBeat dan Nuffnang adalah berbeza so Heartbeat ini bukan pesaing kepada Nuffnang.So selamat lah. =).
So apa lagi,marilah kita sama-sama menjana pendapatan dengan Heartbeat ini.Mari daftar bersama-sama saya hari ini.Sebarang masalah bolehlah ditanyakan di ruang komen.Insya-Allah,saya akan membantu korang semua dengan hari yang terbuka =).

No comments:

Post a Comment